De winter staat voor de deur en aangezien ik de Corrado dan absoluut niet buiten wil hebben vanwege onder andere de pekel en het feit dat ik nog niet veel rij ervaring heb en dan absoluut niet de pekel en gladheid in wil duiken met een auto die mij veel geld heeft gekost ben ik een tijdje geleden eens opzoek gegaan naar een auto voor in de winter.
Na een tijdje zoeken kwam ik een zeer geschikte VW tegen. Namelijk een Passat 35i Variant met een 1800 blokje met 90pk. Verder zitten er elektrische ramen in, dakraam (wat goed werkt en niet lekt!) en een in hoogte verstelbare stuurkolom. Jammer genoeg was de APK wel net verlopen en was hij afgekeurd bij de keuring voor nieuwe APK. Het stuurhuis en de uitlaat lekken namelijk. Gelukkig kan ik zelf ook nog wat en heb ik een vriend die auto monteur is en beschikking heeft over een brug dus dit stelt opzich niet zoveel voor om te repareren.
Lang hoefde ik dus niet na te denken dus heb ik de Passat vandaag opgehaald.
Zie hier de foto's.
Originele grill er in. Tjoening grill er uit. Iemand interesse in een dikke tjoening grill?
De plannen die ik heb met de Passat zijn niet zo denderend. Er moet namelijk ook geld overblijven voor de Corrado want hier wil in de winter ook het een en ander aan doen. Hier een opsomming van de plannen.
- Originele grill monteren. Inmiddels al gedaan.
- Origineel stuur
- Originele pook
- Eventueel verder verlagen als ik een goedkoop schroefsetje tegenkom.
- Eventueel andere velgen als ik een goedkoop setje tegen kom.
- Flink op poetsen. Of heeeeel misschien rollen.
Zoals je merkt is het een budget projectje. Want zoals ik al zei heb ik genoeg plannen met de Corrado.