Zo dan. Plannen zijn veranderd, maar ik kan de titel van dit topic helaas niet meer aanpassen.
Op het moment bezit ik een Golf 2 1.3 CL uit 1991, heb deze op 27 maart 2009 gekocht, vlak voordat ik mijn rijbewijs haalde

Was toen ook net 18, dus mooi op tijd.

Mijn eerste liefde kocht ik voor slechts 125 euro! Verder een prima auto, het enige minpuntje was het ontzettende kleurverschil.

Zo zag die er uit

Hier was de koppakking stuk, zelf gedaan, eigen schuld dikke bult. Wel een hoop van geleerd moet ik zeggen. In de tussentijd veel dingen aangepast aan de auto, ik was helemaal weg van Angel Eyes koplampen, dus dit was de eerste aanpassing die ik maakte. Ook heb ik een embleemloze grille gehad, maar vond origineel toch mooier. BBS velgen van BMW hebben er ook eventjes onder gezeten, maar dat was slechts een tussenoplossing tot ik Ronal Turbo velgen vond. Hier zaten eerst Bridgestone Potenza banden omheen, maar onder de Golf was dat toch iets te klein.

30 december 7 uur op mn werk bezig geweest met het polijsten van de Golf, met dit als resultaat:

Plannen zijn dus om er een 16v PL motor in te lepelen, omdat dat het eerste blok is dat ik tegen kwam.
Wat op het moment al klaar is:
- Kabelboom is vervangen
- Schakelmechanisme is vervangen
- Versnellingspookknop is vervangen
- Tellerbak is vervangen
- MFA hendel met kabelboom geplaatst
- RVS MIVW einddemper geplaatst, nieuwe middendemper, tussenpijp, katalysator en downpipe geplaatst
- Rembekrachtiger en hoofdremcilinder vervangen
- Originele GTI grille met heldere verstralers en GTI 16v logo is af
- G60 lijstenset geplaatst
- Originele Hella GTI achterlichten geplaatst, die heldere dingen vond ik toch niet zo mooi

- Inlaatspruitstuk op het blok geplaatst
- Motorsteunen op het subframe vervangen
- Uitlaatspruitstuk op het blok geplaatst
- Nieuwe bobine geplaatst
Waar ben ik mee bezig:
- G60 sideskirts monteren
- Bak aan de motor bouwen
Wat moet er nog gedaan worden:
- Fusee's moeten los komen wat nog niet lukt
- Achteras moet vervangen worden
- Computers aansluiten en goot terug zetten
- Interieur
Waar ik nog aan twijfel:
- Zit er een opvoerpomp in de tank van een 1.3 NZ? Zo ja, dan hoef ik deze niet te vervangen
Deze post zal af en toe bijgewerkt worden, maar verder update ik mijn topic wel met nieuwe berichten
04-03-2012
Inlaatspruitstuk op het blok gemonteerd, nog steeds een lange weg te gaan!