View Single Post
Old 16-10-2011, 22:13
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans

Send a message via MSN to Gijs
Default Golf GTI Pirelli w64 1983 NJ-LH-37

Hierbij plaats ik een klein nieuw projectje.. Deze staat er al sinds augustus, maar ik heb er nog niet eerder tijd voor gehad.
Ik heb altijd al wel een Golf 1 GTI willen hebben, en deze kon ik niet aan me voorbij laten gaan. Hij is een tijdje geleden op het forum te koop aan geboden door Ruud, daarvoor van nog een (paar) forummer(s).

Uitvoering;
- 1800i DX motor
- Pirelli w64 uitvoering. Dus geen meegespoten delen.
- Schuifdak (volgens mij origineel w64)

Uiteraard een auto met werk, anders koop ik 'm niet
- Koppeling defect
- Interieur/dashboard gedemonteerd.

Overige plannen;
- Remmerij reviseren. Geventileerde schijven, stalen leidingen etc.
- 13x5,5 inch originele stalen GTI wielen met 175/70 banden monteren.
- Origineel en compleet maken
- APK keuren
- 'n keer een circuitdag bezoeken

Voor het origineel gedeelte mist er nog het een en anders zoals een grill met verstralers, spoiler onder de bumper, GTI stuur en nog wat meer van dat geneuzel.

De motor draait, met 305xxxkm op de klok (hoe betrouwbaar is dat ), best goed. Deze zal voorzien worden van nieuwe riemen, olie, bougies, slangetjes, filters etc etc.
Als de auto een blijvertje is, is de kans groot dat ie optisch een keer grondig aangepakt worden (lees; paintjob). Roest en rottigheid zit er nauwelijks. De wielranden achter beginnen een beetje crocy te worden, maar voor de APK nog ruim voldoende.

Vandaag heb ik de 1835 Kever in de stalling gezet, en was er dus weer ruimte om de GTI binnen te zetten Nu kan er dus wat aan de auto gedaan worden.

Kleine chaos binnen

En in het werkhok nu nog op 14 inch stalen wielen, maar de originele 13x5,5 inch stalen GTI wielen liggen al op de plank

Optisch niet moeders mooiste, maar een goede basis wat mij betreft

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote