View Single Post
Old 18-10-2011, 17:19
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Function
Het is gelukt. de binnen- en buitenlager zitten erin. De vetkeerring heb ik er ook in maar, er zit wel ruimte tussen het binnenlager en de vetkeerring. Hoort dat zo?

Al een stuk gereden en de herrie is weg.

Al met al en simpel klusje vooral omdat er geen bouten of moeren muurvast zitten. Meeste werk was het uitzoeken hoe de trommel eraf te halen. Er zit een wigje dat je door een wielboutgat omhoog moet drukken.

Goed zo! Ben je tenminste trots dat het jezelf is gelukt en nu weet je hoe het zit. Ik moet het ook nog een keer doen i.v.m. brommende lagers. De moeren ooit iets te vast gedraaid denk ik na vervangen van de remschoenen (in maart).

Laat je in ieder geval nooit van de wijs brengen door: "laat iemand anders er naar kijken als je het niet weet", want dan leer je zelf nooit iets! Beter teveel vragen en klinken als "er geen verstand van hebben", het daarna goed doen en er wat van leren dan dat iemand het voor je doet en je het nog niet snapt. Je moet toch een keer beginnen. Zo'n Golfje (1.3) is echt goed om te leren, blokken zijn onverwoestbaar en voor de rest zit alles logisch en handig in elkaar. En onderdelen kosten ook weinig. Als het echt mis gaat, kost een nieuwe goede ook maar een paar 100 euro.

Een handboek is trouwens ook nooit weg, bijv Jetzt helfe ich mir selbst. Dankzij dat boek heb ik inmiddels bijna alles wat los en vast zit al eens onderhanden gehad, en vandaag voor het eerst van mijn leven distributieriem, waterpomp, krukas- en nokkenaskeerring vervangen plus olie ververst (how-to volgt). Dus ben ook ff trots vandaag.
Reply With Quote