View Single Post
  #5  
Old 21-10-2011, 11:47
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Waarom toch altijd die motorfietscarbs? Wordt een blokje niet sneller van als je goed weet wat je doet bij injectie!

je hebt een 1.3 uit '93 Das dus een aav. Hele kleine kans dat daar nog een NZ in zit.

Aav is kaal vrijwel gelijk aan een NZ. Aanbouwdelen zijn anders.

Wat je kunt doen is een andere nokkenas plaatsen. Dat scheelt al een stukje. Daarbij een spagettie en bewerk de inlaat eens wat.

Verder zou je nog een andere chip kunnen plaatsen en een ander cristal in de ecu.

Tot zo ver de budget tuning.

Polo GT blok (3F) kun je erin lepelen, heb je 75pk Dan nog wat bewerking, afstelling en een andere nokkenas toepassen (en spagettie uiteraard) Dan kom je ook wel aan wat leuks.

Nog "simpeler" is om een g40 blok te zoeken en die in te bouwen. Maar die zijn niet goedkoop. Overigens kun je daar ook een eaton compressor (of iets dergelijks) of een turbo op schroeven, als je geen g-laders wilt slopen (kunnen veel hebben, maar wordt vaak mishandeld.) als je 55pk aav al niet veel soeps vind, tja. Weinig pk maar behoorlijk koppel voor zo'n blokje, best wat pit, naar mijn mening. Kunnen modernere autos van die omvang niet aan tippen hoe dat voelt...

Andere mogelijkheden is trouwens bijvoorbeeld een 1.6 abu blok erin zetten of een 1.4 of 1.6 16V blokje van een polo 6n gti.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote