25-10-2011, 21:59
|
VW Fanatic
|
|
|
|
Tikkend geluid rechtsvoor
Ik heb sinds kort in mijn golfje een tikkend geluid rechtsvoor, het begon eerst een beetje als gebonk en veel minder vaak maar nu is het wat meer getik geworden, maar het begon al redelijk erg dus. het is sinds de stalen velgen er weer onder zitten en de auto iets lager staat. misschien dat het daarvoor ook al was maar sindsdien duidelijk hoorbaar. het is alleen als de wielen worden aangedreven dus met koppeling in hoor je het niet. en het is in bochten naar rechts en een heel klein beetje af en toe als je gewoon rechtdoor rijd. dat het bij rechtdoor ook zo is nog maar sinds vandaag. heb er een filmpje van bij ongeveer 0:55 hoor je het heel duidelijk, verder hoor je het eigenlijk niet in het filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=U_g4AHDzpzw
Ja de velg zit goed vast, meerdere keren met momentsleutel nagetrokken. Al boven de smeerkelder gekeken, niks bijzonders te zien. Heb zelf helaas geen brug ofzo dus kon verder ook niks bekijken. Wiel ook nog eraf gehad, ook daar niks te zien.
Misschien dat iemand van jullie zo kan horen wat het waarschijnlijk is ofzo ? Ik vermoed zelf een homokineet, maar weet het niet zeker.
alvast bedankt 
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|