View Single Post
Old 27-10-2011, 10:38
loopvogel loopvogel is offline
Forum Newbee

Default GolfII TD loopt heel slecht

Mijn GOLF GTD heeft opeens een heel raar verschijnsel heeft gekregen; ik had hem uitgeleend en hij sloeg al rijdend af (natuurlijk in een bocht met de koppeling in): Hij is toch nog teruggekomen en heeft nog 100 km gereden, slecht lopend, hij wil niet niet stationair lopen en produceert heel veel witte rook.

Ik dacht eerst: lucht aanzuigen in het brandstof systeem kan de oorzaak zijn, ik heb dat vaker bij Landcruisers meegemaakt; de opvoerpomp in de injectiepomp is dan soms slecht of er is een filter helemaal verstopt. Onder druk de brandstof erin (bijv met een elektrische opvoerpomp ervoor) en het probleem is (althans tijdelijk) opgelost. maar niet in dit geval helaas.
Wat heb ik gecontroleerd: koelwater: in orde, verbruikt geen (of vrijwel geen) koelwater. Olie: niets verbruikt; carterdruk: gewoon (oliedop eraf om te controleren); brandstoffilter: nieuw, luchtfilter: nieuw. Ik heb diesel met klein vaatje van bovenaf aangevoerd naar het filter (om te controleren of het geen brandstof tekort verschijnsel is): geen verbetering en er werd goed aangezogen door de injectiepomp.

Hij start wel koud en ook warm maar slecht.

Het enige wat ik mij nog theoretisch kan bedenken zijn hele rare verschijnselen zoals: inspuittijdstip niet goed meer omdat de spie in het aandrijfwiel van de injectiepomp afgebroken is....wie helpt mij verder?
Reply With Quote