View Single Post
Old 28-10-2011, 09:05
loopvogel loopvogel is offline
Forum Newbee

Gisteren heb ik nog meer checks gedaan om jullie suggesties te testen: lekke koppakking zoals velen suggereerden: de motor heeft in de 100 km met dit verschijnsel maximaal een halve liter water verbruikt; als je de motor start en 5 seconden laat lopen en dan het expansievaatje opent is er geen enkele druk opgebouwd. Het koelwater is helder en er zijn geen borrels of iets dergelijks te zien bij lopende motor. Lijkt hij heel erg onwaarschijnlijk gezien dus, of...? Vergeet ook niet dat hij met lopende motor afsloeg en dat lijkt mij ook niet kunnen met een klein waterlek.....
Ik heb ook de brandstofpomp direct (zonder filter deze keer op schone diesel aangesloten met een pompje: geen verbetering.

Hij start soms en soms weer niet; als het net eventjes heeft gelopen en je probeert hem weer te starten geeft hij gelijk witte rook (met de geur van onverbrande diesel) uit de uitlaat. Dit alles met koude motor.

De motor reageert niet op de inspuitvervroeging (start uittrek knop links van het stuur) maar dit is nu ook niet meer echt te controleren want hij loopt te slecht daarvoor. Hij deed dit ook al niet (mijn andere golf hiervoor deed dit heel duidelijk wel). Het kabeltje en de bediening zitten goed vast en bewegen zoals het moet.

Als ik de compressie meet (moet goed zijn want hij start soms koud) kom ik natuurlijk iets verder. Als ik de inspuittiming meet komt ik misschien heel veel verder maar ik heb het meetgereedschap (dat micrometertje en de adaptor om in de inspuitkop te steken) niet. Ik probeer vooralsnog op ervaring en theorie de diagnose te stellen. Elke bijdrage van jullie kant is welkom!
Reply With Quote