View Single Post
Old 22-02-2005, 11:24
peter139's Avatar
peter139 peter139 is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by MellyVille
dan mag je van mij fotos maken van je accu-gebeuren ... wat heb je precies? verdeel blok voorin en accu achterin of een mini accu voorin? kan het niet goed zien eigenlijk...

Het is een gewone accu ik geloof 55ah. Ik heb een verdeelblok gemaakt op de accu. Het verdeelblok heeft 1 ingang en 3 uitgangen.
1=voor mijn 'normale' auto eletronica.
2=mijn startmotor.
3=Mijn hifi gebeuren.
Zoals je ziet is de derde nog niet aangesloten. Dit komt omdat te tijde van de foto er nog mee bezig was. Ik heb dus in princiepe alle elektrische circuits gezekerd. Dit heb ik gedaan omdat ik al eens een kabelboombrandje heb gehad bij mijn vorige auto. Gelukkig was ik daar optijd bij maar ik moest wel mijn hele bedrading vervangen.
In de koffer heb ik inderdaad nog een extra accu zitten. Dit is een accu van een huisalarm. Deze accu heb ik gemonteerd voor mijn deuren. Stel mijn hoofdaccu is helemaal leeg. Dan is het onmogelijk om nog in de auto te komen. Met deze kleine accu is dat wel mogelijk. Dit heb ik zo aangesloten dat als de spanning van de hoofdaccu minder dan 11.5v wordt hij automatisch naar de kleine accu doorschakeld. Dit is uiteraad alleen voor de deuren.
Reply With Quote