View Single Post
  #1  
Old 18-11-2011, 19:20
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default 1.9 TDI met spooktoerenteller in combinatie met knipperend olielampje

Mijn Golf 2 hebben we omgebouwd en een 1.9TDI uit een Golf 3 in gezet.

Verleden week is hij RDW goedgekeurd en sindsdien rij ik er dagelijks mee naar mijn werk in Gorinchem (woon in Zwijndrecht), totaal geen probleem tot gisteren.

Ik was gisteren bijna bij mijn werk toen mijn toerenteller begon te breakdancen. Hij ging heel "happerend" op en neer en zodra ie bij de 0 kwam ging mijn olielampje flikkeren. Was er weer toeren op de teller dan ging dat knipperen ook weer weg. Tot ie op een gegeven moment niks meer aangaf en ik dus een knipperend olielampje had. Motor bleef gewoon netjes lopen.

's middags toen ik vertrok was er niks aan de hand tot ik bijna bij Dordrecht was en de toerenteller weer maf begon te doen, waarna ie weer stopte en het olielampje ging flikkeren.

Ik ben vanuit mijn werk naar mijn paarden gegaan en ben daar een poosje bezig geweest. Toen ik naar huis ging gewoon weer een toerenteller en geen knipperend olielampje.

Vandaag weer hetzelfde verhaal.

Het lijkt erop dat als de motor wat warmer wordt cq wat langer gelopen heeft dat hij deze kuren gaat krijgen. Als je de auto dan even laat staan dan is het probleem weer weg.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Reply With Quote