
23-02-2005, 00:40
|
 |
VW Guru
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
|
|
Klopt helaas niet helemaal dit verhaal van Peter.
Je kan gewoon je KR ontstekingscomputer blijven gebruiken met de originele aansluitingen en die zijn:
-onderdruk in het spruitstuk
-geschakelde + van de bobine
-stuurdraad op de - van de bobine
-massa op de accu
-watertemperatuur (blauw witte draad)
-+, - en signaal draad naar hall gever
-stekker naar 7 polige kastje ook wel transistor genoemd.
Oliedruk, -temp en gasklepmicroschakelaars hebben hier niets mee van doen.
Ik heb het laatst nog als stand alone ontsteking gebruikt en het werkt prima, dus dat je zonder onstekingscomputer met rijden met webers klopt niet helemaal.
Peugeot onsteking zou ook moeten werken voor de lieden die helemaal een hekel aan draden hebben. Deze is rechtstreeks onderdruk-gestuurd.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
|