View Single Post
Old 23-02-2005, 13:46
peter139's Avatar
peter139 peter139 is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Misschien waar dat de motor in hogere toeren wat beter is gaan lopen omdat ze standaard altijd erg verarmen richting 7000 toeren, maar dan is het deellastgebied en laagtoerige gebeid nu wel te rijk. Dus koolaanslag als je niet zo vaak loopt te trappen en hoog verbruik.

Waar komt die meer lucht dan vandaan volgens jou, alle lucht loopt toch door de luchthoeveelheidsmeter/brandstofverdeler/spinnenkop?

Ik heb soms een beetje het idee dat niemand mij gelooft ofzo. (TÃ*s niet afkrakend bedoeld hoor )
Ik kan me voorstellen dat jullie alles van mij willen weten. Ik ben tenslotte ook nieuw hier.

Ik kan je zeggen dat mijn gemiddeld verbruik 1:13 is. Dit vindt ik vrij netjes. Dus de ene keer rij ik 1:11 de andere keer 1:14 (ligt een beetje aan mijn rechtervoetje.
Mijn co-gehalte ligt ook niet op 1.5% zoals voorgeschreven. Ik heb die van mij rond de 5% staan.

Jij vroeg waar dat meer lucht vanddaan komt. Nou dat is niet moeilijk hoor. Als je de luchtweerstand van je inlaattraject nou lager maakt heb je automatisch meer lucht. En dat is precies wat ik gedaan heb.
-de luchthoeveelheidsklep is gepolijst
-heb een aluminium bonrath inlaatbuis, die ik van binnen gepolijst heb
-heb mijn gasklep aangepast en gepolijst
-heb mijn inlaatbuizen van binnen gepolijst
-en heb mijn cilinderkop bewerkt. (dus niet gepolijst)
And last but not least. Een carterontluchtingsfles geplaats zodat de binnenkant mooi schoon blijft.

groeten peter
Reply With Quote