29-11-2011, 22:14
|
 |
Forum junkie
|
|
|
|
zal sowieso niet zo snel liggen aan de accu dit probleem. Maar het kan wel helpen dat de accupolen even los zijn geweest nu (ecu reset zichzelf dan)
Mocht je de problemen houden. Ga dan alles even na.
juiste boegies gebruikt (veelgemaakte fout)
Kijk ook even de boegiekabels na of deze wel overeen komen met de originele (vooral de weerstand is belangrijk!, meten = weten in dat geval)
controleer op valse lucht.
controleer alle massapunten van de motor, en schuur ze even op. Dasty laat residu achter waardoor ook een slechte verbinding kan ontstaan.
Controleer de temperatuursensoren (motor laten lopen en de stekker even lostrekken. Verandering bij koudloop moet dan merkbaar zijn) Maar in de meeste gevallen heb je dan alleen last ervan bij een koude motor.
Lambda kun je op dezelfde manier testen.
toerenteller die niet lekker mee doet... dan zit t in je ontsteking. Hallgever wil nog wel eens spontaan de geest geven, en dan wilt de auto t ook niet meer lekker doen. Maar het kan ook je bobine zijn. Of zoals ik al eerder zij, boegietjes niet goed of de kabels niet juist. Ook de rotor+verdelerkap kunnen te ver zijn ingesleten waardoor ze nu problemen veroorzaken.
het hoeft niet door de beurt te komen, somigge problemen zijn er al langer maar de motor heeft zich erop "ingereden" en is het dus "gewend" het probleem mondjesmaat te hebben gekregen. Nu met nieuwe onderdelen kan het juist daarom storingen veroorzaken.
Nou zijn die blokjes vrij simpel, dus ik denk dat je er zo wel uitkomt.
Wat betreft je vraag: dynamo zit vrijwel rechtstreeks op de accu. geeft geen stroom door aan de overige verbruikers.
Ledje op de accu let ik nooit op. Ik heb vaak genoeg accus onder ogen gehad die nieuw waren, maar geen ledje op hadden lichten. Een ledje kan ook stuk. tis sowieso geen zekerheid dat de accu goed is of niet. Beste is spanning nameten, als die onder de 9 a 10 volt zit onbelast, dan is het sowieso gedaan ermee.