View Single Post
  #38  
Old 30-11-2011, 21:05
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Quote:
Originally Posted by pascal mk1
Hoi Mathijs,

Dat is een super mooie auto maar de reden dat ik een Golf van 77 of ouder wil is dat ik een 4 cijferig kenteken wil zodat ik legaal blauwe platen kan voeren.
De eerste 78ers hebben ook zo'n kenteken dus daar heb ik ook wel intresse in.

Bedankt voor je reactie!


Pascal,

Qua nummerplaten heb je last van de klok en de klepel.
Lees het volgende, vrij helder verhaal.

Quote:
Originally Posted by Rijksdienst voor het Wegverkeer

Donkerblauwe kentekenplaat
De donkerblauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen (personenauto's, bedrijfsauto's en motoren) met een "datum eerste toelating" in Nederland van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters.

Invoer historische voertuigen
Oldtimers krijgen (na invoer) automatisch een historisch kenteken als het voertuig een datum 1e toelating heeft van vóór 1 januari 1973. Met het historische kenteken mag het voertuig donkerblauwe (historische) kentekenplaten voeren. Dit geldt niet voor brom- en snorfietsen.

Personenauto’s en motorfietsen met een datum eerste toelating tussen 31 december 1972 en 1 januari 1978 krijgen bij invoer ook automatisch een historisch kentekennummer. De datum "eerste toelating" is bepalend en niet de fabricagedatum of het bouwjaar. Met dit kenteken mogen de donkerblauwe kentekenplaten worden gevoerd.
__________________
KCN regio Fryslân