View Single Post
Old 06-12-2011, 16:03
vision vision is offline
Forum Newbee

Default Aankoopadvies 1ste wagen - Golf 3 vr6 2.8

De meesten onder jullie zullen mij niet kennen, hoewel ik me een aantal maandjes geleden heb voorgesteld in het ‘stel je voor’ topic, aangezien ik toen nog geen 18 was en geen wagen had ben ik ook niet actief blijven posten. Ik heb in de tussentijd wel op verschillende fora zitten ronddwalen en informatie zitten lezen over het aanschaffen van een Golf 3. Nu heb ik wel al een grote dosis aan informatie vergaard, maar het enkel op foto’s gezien en nooit in een wagen, ook heb ik geen opleiding genoten in dit vakgebied waardoor ik dus een echte beginneling ben. Hierbij zou ik dus wat aankoopadvies kunnen gebruiken aangezien ik vrijdag 18 ben geworden en sinds een aantal weken op zoek naar een auto.
Ik ben dus op zoek naar een Golf 3 – vr6 2.8 liefst uit ’96 of ’97. Hier een lijstje wat ik tot dusver weet wat de aandachtspunten zijn.

Roest/rottigheid:
- Dorpels
- Wielkasten
- Spatbord randen
- Tankvulopening
- Plaatwerk achter achterbumper
- Onder deurrubber
- Sporen van vochtigheid in de wagen
(Het liefst zoek ik een ’96 of ’97 model aangezien deze volgens verschillende bronnen minder roestgevoelig zijn, volgens de adverteerder zijn er ook geen sporen van roest, dit moet ik natuurlijk wel nakijken)
Motorisch: Hier heb ik dus helemaal geen verstand van (waar je moet kijken, …). Een aantal dingen die ik wel weet:
- ’96 en ’97 modellen zijn motorisch veel betrouwbaarder.
- Kijken of alle versnellingen soepel verlopen.
- Kettingrevisie meestal rond de 150 000km

Elektrisch:
- Modellen ’96 en ’97 beste op gebied van elektronica.
- Basis dingen controleren: ramen, spiegels, schuifkanteldakje

Iemand nog aanvullingen / aankoopadvies?

Ik heb momenteel een wagen op het oog, staat slechts 157 000 km op maar staat geen NAP teken bij op marktplaats. Dus vindt het nogal een laag aantal km aangezien de golf redelijk goedkoop wordt aangeboden. Ik ga echter wel, indien de wagen er nog is, goed kijken naar het interieur (stoelen, pedalen, stuur), aangezien je hier meestal wel een eerste gedacht over het aantal km kan bepalen. En anders de nummerplaat noteren en via de NAP site nakijken

Ben wel een Belg, dus moet de auto invoeren, hier heb ik echter wel genoeg informatie over. Ervaringen hierover zijn natuurlijk welkom

Groet, Wouter.
Reply With Quote