View Single Post
  #6  
Old 06-12-2011, 21:14
HannoverEdition
Guest
 
Posts: n/a
Default

als het om een vanuit Dld ingevoerd voertuig gaat die later in NL is ingevoerd en er zitten géén orginele onderhoudsboekjes bij dan zal de NAP vaak wel kloppen,maar dit is gemeten vanaf het moment dat de auto is ingevoerd! dus NIET 100% zeker zolang hier geen onderhoudsboekjes bij zijn! immers die worden vlak voor invoer weg gegooid en de teller word even terug gezet en hij word ingevoerd! hoeft niet altijd maar bij mij is de stelregel altijd bij een auto uit Dld waar géén boekjes bij zitten,dat het bij een lage km-stand vaak niet klopt! tenzij hij er qua motor/interieur etc gewoon erg strak en mooi uitziet.

Vanuit Belgie een auto in NL kopen stelt idd ook niet zoveel voor,geloof dat je bij de RDW moet overschrijven,en een exportkenteken krijgt aldaar waarmee je probleemloos en verzekerd en wel naar Belgie kunt rijden. maar let wel. WEL overschrijven op/bij een RDW station.en niet bij een postkantoor,de eigenaar krijgt aldaar ook een bewijs van de RDW mee dat de auto is/word uitgevoerd

Wat je wel eens hoort van onze zuiderburen is dat het soms best wel ingewikkeld is om een auto in Blegie weer op kenteken te krijgen,omdat de regels bij jullie best wel streng zijn qua typegoedkeuring/CO afstelling etc etc

in ieder geval succes,en ik hoop dat je wat met deze info kan!?
Reply With Quote