06-12-2011, 21:31
|
|
Quote:
Originally Posted by vision
Jazeker bedankt 
De wagen is origineel uit Nederland. (dus niet uit Duitsland ingevoerd). Het brengt inderdaad niet veel met zich mee om een auto uit Nederland naar België te halen, enkel moet je platen aanvragen voor 14 dagen (zit verzekering op) om de wagen naar België te vervoeren (en dit kost naar wat ik gehoord heb 126 euro :o). Wel een duur prijskaartje hiervoor aangezien ik maar 5km van de grens afwoon... Dus als iemand hier een goedkoper initiatief voor heeft, is het welkom
Het is inderdaad zo dat onze keuring strenger is als bij jullie daar, hier ben ik ook wat informatie over aan het opzoeken alvorens ik de auto aanschaf.
|
Prijs voor zo'n kenteken is idd redelijk prijzig, wat je kan doen om het goedkoper te maken,......vraag de huidige eigenaar of hij hem nog een dag in de verzekering en wegenbelasting wil houden zodat jij op de kenteken naar huis kan rijden 
uiteraard moet je hem hierna wel in een garage of zoieso op privé terrein stallen/zetten ivm verzekering etc
Ik weet niet precies hoe het in België zit,maar hier in NL kun je een dagkenteken aanvragen,waarmee je dan naar het RDW keuringsstation kunt rijden om de auto te laten keuren (typegoedkeuring en kentekenplaataanvraag)
Zolang het en originele auto is waar later geen andere motor in is gezet,en jij hebt alle documentatie bij de auto evenals de papieren (of een kopie hiervan) van de vorige eigenaar moet het geen probleem geven om een VW Golf VR6 in te voeren in België 
|