
10-12-2011, 20:30
|
 |
Volksforum Crew - Gijsmans
|
|
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,361
|
|
De kogel is door de kerk; de bak word gereviseerd en er komt een langere eindoverbrenging in. Kost even geld, maar dan is het complete motorische deel "nieuw"
Diegene die de bak gaat reviseren zag dat er een erg korte eindoverbrenging in zat. Ook bleek de prise as afgezaagd te zijn (een benzine heeft een langere prise as), het koppelingshuis zat er met vloeibare pakking op, en de bak steun was aangepast. Mijn conclusie; 't is origineel een benzine bak, omgebouwd voor een diesel. Syncromeshen, lagers etc wordt nagekeken en zonodig vervangen.
Met het huidige diff rijd de auto bij 3000rpm 72km/h, met het nieuwe diff en hetzelfde toerental 87km/h (in theorie).
De motor heb ik er vandaag (zonder bak dus) in gezet om, waar nodig, het een en ander aan te passen en een uitlaat te maken. 
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
|