View Single Post
  #13  
Old 18-12-2011, 18:20
The Cypher The Cypher is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 62
Default

Quote:
Originally Posted by casss
Ik heb niet het idee dat motorfietscarbs je auto zuiniger gaan maken... Als je een excuus zoekt voor het ombouw-experiment, gewoon doen natuurlijk,
maar als je veel zuiniger wilt rijden ga je dat denk ik niet echt halen. Die 1 op 7, was dat bij veel korte stukjes?

Mijn 1.5 JB met 1B3 rijdt ook 1 op 7, op veel korte stukjes. Rij is langere stukken dan gaat ie richting 1 op 10.

Wat je kan doen is stationair iets armer afstellen (CO iets lager), dan verbruikt ie stationair minder, en je kan ook de opbrengst van de acceleratiepomp iets omlaag stellen, scheelt ook weer een klein beetje. En volgens mij kan je auto ook zuiniger worden als je de onsteking 2 graden vroeger zet, maar dat zou je dan misschien nog even moeten controleren.


1 op 7 is voornamelijk snelweg (100 kmh) dus zuiniger gaat hij echt niet worden. Om terug te komen op motorcarbs, Lees het verhaal van Erikvanbielsen eens. hij gaat van 1op 9 naar 1 op 12,6 met motorcarbs. Ik bouw ze er niet op voor de snelheid maar voor de betrouwbaarheid want die is in deze carb ver te zoeken helaas.
__________________
Daily 1: Polo 6R
Daily 2/project 2: Golf 1
Project 1: Caddy 1 (ondertussen al bijna 3 jaar)

Twentse VW Vrienden
Reply With Quote