gisteravond en vanochtend druk bezig geweest,
ik heb toch niet bepaald kwaliteit gekocht blijkt nu...
heb met de timing van de pomp een beetje gespeeld. door deze tijdens het draaien wat te verdraaien... maar levert niet voldoende resultaat op. hij ging wel wat beter lopen, maar niet zoals het hoort..
ook niet met de koudestart vervroeging / en zonder.. (waar ik tevens de complete kabel van mis.. )
Ook klonk de diesel wel erg hard en rauw, waardoor ik me afvroeg of dat hij wel olie kreeg..
de 2 druksensoren eruit gedraaid, en bij beide totaal geen olie.. niet in de kop, en zelfs niet bij het oliefilter.
onder de vacuumpomp de oliepomp\ gecontroleerd, en manueel aangestuurd, door deze met een boormachine, en een gefabriceerd tooltje te verdraaien.. maar nog geen olie naar de kop.
carterpan eraf gedraaid, deze zat vol met smurrie! echt zeer veel!
het filter in de carter zat helemaal verstopt, kon je geen lucht doorheen blazen.
na reinigen weer alles gemonteerd, en nieuwe olie erop, nu komt er wel weer olie bij de kop en de turbo.
(het is de vraag of dat deze nu ooit gelopen heeft, zonder de olie.... maar daar komen we nog wel achter als hij eenmaal loopt..)
brandstoffilter ook vervangen voor een nieuwe en bij de tank de retour en aanvoerleidingen gewisseld, nog steeds zonder resultaat. de pomp zuigt niet zelf aan. en de retourleiding blijft leeg, terwijl ik juist dacht dat de SB best wel wel over de retour terug zou moeten gooien naar de tank?
nog ffies de vraag;
Vele zijn mij voorgegaan met een dergelijke swap, en ook de benzine tank laten zitten, maar ik heb mijn dikke leidingen (8mm & 5.5mm) aangesloten op de originele slangen die direct op de tank zitten, dus hij heeft wel last van een kleine restrictie. hoe is dit het beste op te lossen? of is dit niet erg ?
ik wil eigenlijk weten of dat dit killing is voor de setup, en het rondpompen van de diesel door de dieselpomp..
laatste testjes die ik wil doen:
1.) de aanvoer direct in een bak diesel te leggen. en checken of dat de pomp brandstof retour geef.
2.) een extra opvoerpomp in de aanzuig kant zetten, en checken of dat de motor dan wel op toeren wilt komen.
mogelijke oorzaken naar zeggen van diverse mensen (revisiebedrijf) kunnen er iig twee oorzaken zijn, een gebroken achterin de pomp bij de plunjer, of toch de schottenpomp.
aangezien dat ik geen kennis van de pomp / revisie ervan heb, ga ik zal ik na de twee testen waarschijnlijk een andere pomp moeten zoeken... (want mijn gevoel gaat uit naar de pomp)
maar dan wel een die met diesel is weggezet, en of recent gelopen heeft..
of iemand moet mij de hulp kunnen bieden om de huidige pomp / probleem te fixen!?
Gr Roel