Die 17mm kogels kun je weinig aan doen. Of je moet de hele opzet aanpassen. Gewoon regelmatig controleren.
Ik heb al heel veel ombouw verhalen gelezen en de leukste dingen tegengekomen.
"Mijn 2Y bak kan het prima aan, Scirocco 16V steunen zijn goed genoeg, de ophanging is sterk zat."
Allemaal leuk, maar het houdt echt niet bij een beetje serieus vermogen.
Als ik dan lees dat er een setup wordt overwogen voor 350pk, met een 20VT kom je dan al snel rond de 450nm koppel. Dan weet ik wel wat er gebeurd in een Golf 1.
Maar ik weet dan ook dat de opbouw van een dergelijke setup op bestaande ophangpunten nooit betrouwbaar zal zijn.
Neem de kracht van de motor die op je voorste motorsteun, de deurstopper, komt wordt in je chassis verwerkt door een enkelvoudig 0.9 mm blik binnenscherm op je veerpootjes. Die met enkelvoudig blik op je A stijl staat.
Gelukkig helpen de motorsteunen van je motor en bak bij het verwerken van deze kracht. (nee dus) Neem het beeld dan je motor omhoog wil komen door de kracht van het optrekken.
Als dit te abstract is teken de motor eens op papier, plaats daar de motorsteunen bij. Waar het dan om gaat is dat het gaat om draaipunten, dus wat laten de steunen toe.
Op het moment van optrekken zal dan eerst de motor in beweging komen, tot deze niet meer verder kan kantelen. Daarna wordt er kracht overgebracht naar je wielen.
Dan heb je een combinatie van moment, tijd en moment verplaatsing in je auto. Het gevolg is veel wielspin doordat je niet de controle krijgt over de overbrenging van het moment.
Het lijkt heel specatulair maar rijdt voor geen meter en het enige dat er gebeurd is slopen.
Maar iedereen moet het zelf weten bovenstaande is slechts hoe er over mijn auto is gedacht in het verleden. Hierbij heb ik niet alles zelf gedaan en bedacht, praat met anderen zorg dat je een idee van verschillende kanten bekijkt. Kom je tot hele mooie oplossingen denk ik.