View Single Post
Old 08-01-2012, 14:07
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer

Mijn mening over de polysteunen is dat ik ze veel te hard vind voor gewoon gebruik.
Alles trilt aan de auto , en een leuk ritje naar de meeting wordt een ware hel als dit langer duurt dan een rondje door het dorp.
Ook de voorbalk die hier afgebeeld wordt heeft geen nut als er geen extra aanpassingen bij maakt worden.
Je wilt bij een golf 1 al helemaal niet de motor reactiekrachten op de voorbalk hebben. Dit is zo slap , en op de termijn zal de auto scheuren bij de veerpoten.
Heb al diverse golfjes gezien waar zit het geval bij was.
Om dit te voorkomen zou ik op zijn minst reactie armen maken onder de auto als afgebeeld op de onderstaande foto.

Dit was mijn Corsa die ik 15 jaar geleden omgebouwd heb naar 2.0 16V, en hier zat ik met dezelde soort motorsteunen en voorbalk.
Ook kwamen hier ook nog eens de reactie krachten op van de voorwielen. Deze werd dus nog zwaarder belast .
Om het kantelen van de motor tegen te gaan heb ik toen een zwaar uitgevoerde veerpootbrug gemaakt met een motorsteun er in van een polo.
Type weet ik niet meer . Deze had ik op de bak gemonteerd tussen de bak bevestigingsbouten en boven aan de veerpootbrug.
Door de lange arm werd het kantelen tot een minimum beperkt.
Ook werden de krachten zo zo dicht mogelijk bij het sterkere gedeelte van de auto opgevangen.

Reactie armen onder de auto naar de voorbalk met een extra draagarmbrug en versterkte draagarmen.

Reactiearm tussen de versnellingbak en veerpootbrug.

Totaalplaatje

Ben hier regelmatig mee naar Drachten geweest en diverse andere meetings , en wat heb ik er ontzettend veel plezier mee gehad.
Kan wel een boek over schrijven .
Deze auto was altijd probleemloos ondanks het zware gebruik ......
In de 13 jaar dat ik deze na ombouw nog heb gehad heb ik er alleen maar olie ververst . Er is nooit wat stuk gegaan.

Dit is misschien voor de golf 1 rijders ook een goede oplossing om het kantelen enigzins onder controle te krijgen .
Maar ik vind de manier zoals Herm hiervoor beschrijft ook heel goed.
Dat heb ik ook al een paar keer zo gedaan.

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote