View Single Post
Old 09-01-2012, 13:39
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru

Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default Troubleshooten Golf PL KE-Jetronic

Al een tijdje post ik hier allerlei kleine vraagjes en problemen in een poging om mijn GTItje beter te laten lopen, maar nu zal ik alles eens in een soort "project" gieten zodat het gebundeld is en iedereen kan meedenken en eventueel wat van kan leren. Daar worden we allemaal beter van.

De auto
Golf 2 GTI 16V
Bouwjaar: 1988
Motorcode: PL

De problemen
Heel veel problemen zijn er niet, ik kan er best mee rijden, maar perfectionist als ik ben: het kan altijd beter!
Naar mijn idee gedraagt hij zich niet naar zijn oorspronkelijke vermogen van 129 pk. Tijdens het optrekken hoor je een soort pruttelend geluid en lijkt de motor niet optimaal te presteren. Daarnaast haal ik met heel veel moeite een verbruik van 1op10, maar eerder 1op8!
De temperatuur loopt ook heel snel op en als ik in de file sta gaat de temperatuur wijzer helemaal naar rechts en staat de aanjager constant te loeien. Volgens mij hoort de wijzer in het midden vast te staan.

Gemerkt tot nu toe
Wanneer ik met de stroboscoop de merktekens bekijk dan blijven deze bij stationaire motor niet constant, maar springen ze heen en weer. Je hoort dit ook in het draaien van de motor waar een tendens in zit.

Gedaan tot nu toe
Vervangen: Stroomverdeler, Bougiekabels, Rotor, Verdelerkap, Bougies
Afstellen: Stuurstroom (10mA) en Impulsverhouding

Vragen

1. Hoe kan ik vaststellen of het systeem in een noodloop werkt? (als ik de stekker van de potentiometer loshaal merk ik niets in het lopen)
  2. Welk verbruik hoor je normaal gesproken te kunnen halen? (nu 1op8 - 1op10)
  3. Hoe warm wordt de olie/koel normaalgesproken? (120 / ver rechts van het midden in de file, in het midden tijdens rijden op de snelweg in winter)

Plannen
Structureel doorlopen van injectiesysteem en onderdelen en deel voor deel reinigen (ultrasoon) en evt reviseren.

Injectoren
Het spuitbeeld lijkt wel aardig, niet super maar ook geen hele vreemde. Ik zou ze graag ultrasoon reinigen, maar weet niet welke vloeistof het beste is en hoe het moet. Tips?

Brandstofdruk
Verschildruk gemeten en deze was 5.1 bar. Dit lijkt goed, maar voor de zekerheid ook de systeemdruk meten en de afval. Hiervoor heb ik de juiste koppelingen nodig.

Klepstand Potentiometer
Het schijnt dat deze nogal eens slijtage vertonen op de plek waar het stationair zit. Dit wil ik eerst meten en ik heb daarvoor de spanning gemeten en daar zitten wat meer schommelingen in dan wanneer ik het gas iets open trek. Ik weet alleen niet precies hoe het er zou moeten uitzien.

Luchtmassameter (LMM) reviseren
Helemaal uit elkaar en schoonmaken en weer afstellen

Spinnekop reviseren
Heb een revisisetje gevonden. Schoonmaken ultrasoon en afstellen.

Gasklephuis
Ultrasoon reinigen. Oring om de stelschroef vervangen want deze zuigt valse lucht.

Koudestart
Deze werkt nu niet lijkt het, dus nameten of het aan de bedrading, de tempschakelaar of de sproeier ligt.

Temperatuursensor
Nameten.

Ontsteking
Klopsensor
Computer
Bobine

Ik zal alle bevindingen proberen bij te houden.
ALLE SUGGESTIES WELKOM!
Reply With Quote