Na weer een weekje over te hebben geslagen vanwege gezondheids redenen dit weekend weer eens een zaterdagje klussen.
Afgelopen weken kwam een ander forumlid een keertje buurten en hij bracht een nieuw setje Girling 38 remtangen mee die hij over compleet had.
Of ik die misschien gebruiken kon? Zeker wel, hiermee is dan de complete remmerij van voor tot achter vernieuwd.
Met +/- 225 PK onder de kap vind ik dit wel belangrijk.
Nu dus ook maar de achterremmen gedaan met als eindresultaat:
Het volgende klusje was het wisselen van de gepolijste dynamo en ook een veepoot brug.

De nieuwe velgen gaan zeer waarschijnlijk nog even naar een expert voor een polijstklus dus voor de "time being" zetten we de auto op de bekende RSL set.
Ook de voorbumper werd weer gemonteerd, deze is voor een nieuwe spuitbeurt (niet goed gegaan de eerste keer)weg geweest.
Nog snel een paar foto's voor het echt donker wordt..(wat gaat dat snel alweer!)
Inmiddels heb ik ook nog de hand weten te leggen op een mooie verchromde stuurnaaf die nog even licht gemodificeerd moet worden om mijn stuur er pas op te krijgen , een setje RVS instaplijsten en een gereviseerde olie koeler voor wat extra koeling van de olie/motor.
Weer een week verder dus tijd voor weer een weekend update.
Afgelopen vrijdag had Mario gelukkig even tijd om de modificatie aan de kabelboom te doen dus na wat soldeer werk onder de kap was dit ook gereed.
Nu maar hopen dat alles klopt, tenslotte hebben we nu van 3 kabelbomen weer 1 (hopelijk werkende) gemaakt. Deels EX, deels KR en deels 2H is nu niet meteen de meest makkelijke oplossing maar het kon in mijn geval niet anders.
Natuurlijk waren we benieuwd naar het eindresultaat maar we kwamen er al snel achter dat er van de zekering kast (met name de relais want het was een 16 V KR) niet veel klopte dus tijd om dit ook eerst uit te zoeken.
Ook zaterdag hadden we weer wat aanloop door forum leden waaronder Robin die zijn wielkasten kwam laten uitrollen om wat meer ruimte te maken voor zijn BBS wielen.
Aangezien hij een 2 H had konden we mooi even kijken naar de zekeringkast/relais van zijn 2H.
Spannend moment, nadat we alle relais goed hadden gestoken konden we eindelijk na 4 maanden de sleutel omdraaien dus vol goede moed....en.........................niets.......zo dood als een pier!
Dat is wat je noemt teleurstellend. Het enige wat werkte was wat verlichting maar ook niet zoals het hoorde. Ook leuk, als je de richtingaanwijzer aanzette begon te pomp te lopen..... :mrgreen: Daar moest dus iets niet goed zitten. Dus maar weer in de schema's gedoken en nogmaals kijken of er niet ergens een stekker niet goed zat. 1 stekker op de suurkolom zat verkeerd en onze conclusie dat het al snel mis zou gaan (er was immers nergens spanning) bij de "input" van de spanning bij de zekering kast klopte want daar zat een aantal + draden niet goed gestoken op de juiste plek. Voor de zekerheid nog even gekeken bij Martins dichte type 1, die weliswaar niet hetzelfde was maar ons een goed idee gaf wat er fout kon zitten.
De juiste stekkers op de goede plaats gezet , nog eens geschecked en daar ging die weer.
Sleutel om, plop, overal netjes lampjes aan op de cockpit.......poging twee starten....startmotor draait!...starten starten starten.....maar niet aanslaan.
Damn, had gehoopt dat het nu meteen raak zou zijn maar helaas. Nu dus maar stap voor stap checken wat er mis kan zijn.
Zitten de aan en toevoer van de brandstof niet verkeerd om? check!
Is het vacuüm potje bij de brandstof rail wel goed? (ik had er twee dus beide geprobeerd) check!
IS er wel brandstof druk? Bij het voorzichtig losdraaien van de slangenklem daar spoot de benzine er krachtig uit..check!
Inmiddels was het alweer aardig laat aan het worden dus besloten we het voor gezien te houden nadat we alle verlichting nog even goed hadden aangesloten (achter zat het e.e.a op de verkeerde plek dus dat was een makkie.
Volgende week gaan we weer verder met stelselmatig checken en ik neem aan dat we dan wel vinden wat er fout gaat. Omdat alles los is geweest en ook de distributie riem is vernieuwd moeten we maar eens kijken naar de afstelling van de motor en dan neem ik aan dat we er wel uit moeten kunnen komen.
Volgende week dus weer een nieuwe update en hopelijk kan ik dan roepen dat de motor dan weer loopt.