Zo na een paar weken weer eens tijd voor een update. Rond de feestdagen heeft alles stil gelegen maar een week of twee geleden ben ik er weer eens ingedoken.
Met , natuurlijk , weer de nodige ellende. Het begon met het aanbod van een ander forumlid die voorstelde om de CV in te komen bouwen.
Nadat we hier op zondag mee waren begonnen zouden we dit de maandag erna afmaken. Het is best een klusje en we wilden de boel netjes afwerken door alle bekabeling netjes in een aparte boom te knopen. Zo gezegd , zo gedaan. Direct die avond ook een draadboompje voor de extra meters gemaakt en afgewerkt.
Aan het eind van de vanavond (het zal zo tegen twaalven geweest zijn, wil Alex naar huis en zegt: start hem eens want ik wil hem nog wel even horen lopen.
Afijn, hij draait de sleutel om en de motor slaat aan. De motor loopt een seconde of 30-40 waarop hij zegt "hij loopt netjes" en ik zeg: Ja best wel he?
Op dat moment valt de motor uit....we doen een beetje lacherig en starten nog eens....maar niets meer??? Startmotor draait maar hij slaat niet aan.
Het lijkt erop dat er geen brandstof komt? Ik loop naar de zijkant van de auto en luister op ik de pomp hoor lopen. Dat gaat goed...probeer het nog een keer maar niets gebeurd. Tot ik naar de voorkant van de auto loop en onder de auto een enorme plas met olie zie.... :shock:
Niet een beetje olie, maar echt wel 1/2-1 liter schat ik zo....de schrik slaat me om het hart en ook alex trekt wit weg..
We gaan opzoek nar wat er mis is...In eerste instantie lijkt de olie uit de bak te komen??? Daar druppelt het nog flink na (bij de aanhechting van de bak bij het blok)
Dat is wel heel vreemd. Maar als ik een flinke lamp pak en boven in de motorruimte zie ik een oliespoor aan de bovenkant lopen en als ik dit volg dan kom ik uit bij de olie sensor aan de zijkant van het blok. Bij nadere inspectie blijkt hier het e.e.a los te zitten. Geen probleem denken we, dan draaien we dit vast.
Helaas blijkt dan het schroefdraad hiervan (in het blok) dool te zijn en hebben we ineens wel een uitdaging. Allerlei doemscenario's vliegen door mijn hoofd...immers hierop zit ook een leiding die loopt naar de G-Lader...als die ook geen olie krijgt? pfff we krijgen het er spaans benauwd van...
Inmiddels is het half 2 en met de wetenschap dat we eigenlijk niets meer kunnen doen gaan we naar huis.
Thuis heb ik wat uit te leggen en daar gaat iemand ook door het lint als ik zeg dat we misschien rekening moeten houden met een andere kop en G-lader...
Na een slechte nacht besluit ik in de middag met Golfcabrio.com forumlid Edwin te bellen die ook een G60 heeft. Na uitleg van het gebeuren stelt hij met enigszins gerust door te zeggen dat de G-lader maar weinig olie krijgt door deze leiding en dat 30-40 seconden lopen zonder grote belasting (alleen stationair) niet meteen hoeft te betekenen dat de lader sneuvelt. Hij zegt toe om s'avonds te komen om te kijken of het schroefdraad nog te redden is. S'avonds tapt hij nieuw schroefdraad M10 x1 in het blok maar helaas blijkt dit te dun te zijn geworden om de boel daar weer vast te draaien.....erg frustrerend als je bijna klaar bent en zoiets gebeurd dan.
Na onderzoek op internet besluiten we dan maar groter te tappen naar M12x1.5 en te zoeken naar een verloopbusje die ik eerst bij autostyle dacht te vinden (maar die onbruikbaar blijkt bij binnenkomst) maar later bij een e.e.a marine groothandel tegenkomt. Dinsdag moet die binnen zijn en is dat probleem hoop ik opgelost.
Er gaan gelukkig ook dingen wel goed. Een greep van het verdere werK: Nieuwe schakel stangen gemonteerd. Gordels gewisseld (oude setje was nog al verkleurd en ik had nog een set) Zekering kast gewisseld (er bleek 1 zekeringhouder behoorlijk gesmolten) Pompjes van de CV gemonteerd in de deuren en alles afgemonteerd.

Kabelboompje gemaakt en alles netjes gemonteerd achter de metalen kniebalk samen met de scheidingsfilters van het audio.
De zaterdag erna kwam Martin en hebben we ons bezig gehouden met het terug monteren van het dashboard en het werkend maken van de meters.

Binnenkort weer meer...