View Single Post
  #1  
Old 02-02-2012, 10:36
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default 1.8 8v RP naar Multiriem

Omdat een snaar-krukaspoelie voor stuurbekrachtiging blijkbaar moeilijk te verkrijgen is, heb ik ook de optie om over te stappen op Multieriem. Daar is veel meer voor te verkrijgen.

Ik heb de kruk/stbk en waterpomp poelie van een PG. (G60) maar niet de Poelie van de Dynamo.
De G60 heeft een riemspanner voor de multieriem.

foto PG:




Nu dacht ik, ik pak de G60 dynamo poelie en monteer dan de 3 poelies aan het blok. Werkt dit wel? welke riemlengte heb ik nodig?
Of moet er perse een spanner op, en welke lengte riem heb ik nodig?

optie 2:
De setup van een Golf 3 1800 8v (abs,ady) gebruiken. Maar hier zit de dynamo veel lager bevestigd en past de waterpomp dan nog wel?
Voordeel: deze zijn goed te verkrijgen op de sloperij.
Blijkt dat poelie zelf niet los kan en eigenlijk de dynamo ook moet pakken.
past deze setup op de RP ? wat nodig?
foto ADY:

__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote