View Single Post
  #37  
Old 06-02-2012, 22:14
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Ook van dit project maar eens de gehele fotoreportage nagelopen.
Het is begonnen in de zomer van 2009:
Zie foto's in beginpost..

Het is dus een VWMotorsport Golf mk2 Gp.A 16V uit 1987 die van een aantal bekende rally-rijders is geweest waaronder Hans Weijs. De huidige eigenaar heeft hem ongeveer in 1989 gekocht en voornamelijk rally-sprint mee gereden. Korte proeven, verhard en onverhard met verschillende set-ups.

Na het ophalen ben ik begonnen met de inventarisatie van de gehele auto en hebben we een plan opgesteld. De bedoeling was dat er een TFSI uit een Audi TTS in kwam met een DSG (2WD).

Eerst maar eens beginnen met de demontage:






Er zat een Conti-Tank in het binnenruim met een alu afdekking.
De beide benzinepompen zitten onder de auto in een alu tankje van MATTER gemonteerd zodat er altijd benzine bij de pompen komt, een erg slimme oplossing!









Het interieur was, zoals we gewend zijn uit de motorsport erg basic en alleen functionele benodigdheden waren aanwezig.



De motor is een speciaal opgebouwde KR die op twee manieren kon worden geconfigureerd.
1:
Met ABF inlaatspruitstuk en electronische inspuiting/ontsteking van TEC (het eerste programmeerbare regelapparaat van KMS) Deze set-up werd gebruikt tijdens de proeven en andere wedstrijden.
2:
KR inlaatspruitstuk met luchtweger en originele inspuiting/ontsteking voor de APK ieder jaar.
Deze manieren zijn bij iedereen wel bekend



De motor had ongver 200 PK en 225Nm met de prog ECU, Schrick nokkenassen en mechanische kop.
De kanalen en de kleppen waren deftig aangepakt.
Zuigers waren Mahle met hogere compressie en de drijfstangen waren origineel KR. Liter inhoud van de cylinders weet ik niet meer.






De onderzijde van de auto






Remmen en koeling



Schermen en front eraf, radiateur en oliekoeler komen tevoorschijn.



Hij werd al snel kaler en kaler. De meeste delen als zijschermen, motorkap en plaatdelen konden meteen naar het oud ijzer. Kaaf rot.



De motor en bak eruit. De VWMotorsport motorophanging is hier goed te zien.
Aan de bakzijde zitten twee montagepunten omdat deze Golf van 020 bak is omgebouwd naar een 02A bak en daarmee ook een andere ophanging kreeg.












De bak was een G60 02A behuizing met Drenth internals (dog-box) en een VWMotorsport platensper. De exacte overbrengingen weet ik niet meer maar met de 15" wielen was de top in de 5e versnelling 150km/h bij 8500 rpm.









Het subframe was ook nog het originele van VWMotorsport maar was niet meer bruikbaar omdat het op 3 plaatsen aan het inscheuren was!!!



De gehele carosserie was kaal gemaakt en kon in de omrolkooi gemonteerd worden om aan de Ultimate Make-over te beginnen.






Meteen begonnen met het weghalen van overtollig plaatmateriaal



En het herstellen van zwakke plekken in het plaatwerk.
Door het zandstralen van de gravel-proeven was het plaatwerk op diverse plekken zo dun geworden dat je erdoorheen kon kijken






Wordt vervolgd!
Reply With Quote