
07-02-2012, 11:33
|
 |
Draaideur donateur
|
|
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
|
|
Nadat ik eind december de 1776 uit de SO42 had getrokken had ik er -door een verbouwing thuis- nog niet eerder tijd voor gehad, maar na vrijdagavond eerst de uitlaat te hebben verwijderd kon ik de motor mooi door de deur om in de verwarmde kantine geparkeerd te worden om eraan te sleutelen.
Het is in de werkplaats nu 5 graden boven nul, maar in de kantine heb ik -onder het genot van warme koffie en een zak M&M's- afgelopen zondag met een graadje of 19 (!) de motor uit elkaar getrokken.
Naar nu blijk is de tweede cilinder (rechtsonder op de foto) toch weer niet helemaal in orde. Waar cilinder 3 (linksboven), cilinder 4 (linksonder) en cilinder 1 (rechtsboven) netjes dezelfde verkleuring vertonen is cilinder 2 zeiknat van de benzine. Mijn vermoedens over een slecht werkende carburateur had ik al eerder geuit, nu weet ik het voor 99% zeker dat daar het probleem zit.

__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
|
|