View Single Post
Old 08-02-2012, 22:08
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life

Send a message via MSN to vwmk2driver

Quote:
Originally Posted by golf2 2.016v
als ik het goed heb kan dat niet , want die bovenste draag arm moet dan tijdens het veren korter worden .
toch ????

Na mijn idee moet je zorgen dat de onderste en bovenste draagarmen even lang zijn, en ook parralel aan elkaar lopen, dan zal bij in en uit veren de wielstand niet veranderen, dat is het voordeel van deze constructie.
Eigenlijk is het niet zo makkelijk een goede wielophanging te maken, je zit ook nog met je spoorstangen etc, bij het in en uitvering zal ook die een draaicirkel maken, en zal de sporing toch iets veranderen, je zult dit goed uit moeten dokteren en de voor en nadelen tegen elkaar af moeten strepen.

Grootste voordeel waarom ze deze constructie bij bijvoorbeeld formule auto's gebruiken is naar mijn idee dan ook om zo te zorgen dat de auto platter/compacter kan blijven.

mac pherson neemt meer hoogte inbeslag dan double wishbone, maar dit maakt bij de golf weinig uit, want aan de hoogte zit je toch al vast.

Mac pherson heeft zo ok wel zijn voordelen, bij inveren ( afhankelijk van de stand van de draagarm) kan de camber meer negatief worden, dit kan ook weer voordelen hebben als je auto wat gaat overhellen in de bochten.
maar dat kan je met double wishbone ook wel creeeren, door de bovenste draagarm korter dan de onderste te maken, dan word de draaicirkel kleiner en trekt hij meer als de onderste naar binnen.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote