View Single Post
  #90  
Old 12-02-2012, 11:22
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by golf2 2.016v
daar ga ik mee experimenteren ik denk wel dat er een stabilisator stang op komt die ik dan kan verstellen .


OKe ! ik heb er bij mijn auto helemaal geen een onder, ik stel de auto af middels de veren ( het plaatsen van zwaardere veren) die kun je zo kopen, bij zwaardere moet je zegmaar meer gewicht erop zetten voordat hij een bepaalde veerslag maakt. voorbeeld wat op standaard schroef veren staat is 50/180 ( betekent bij 50kg drukt de veer 1 cm in, en de totale lengte is 180) ik rijd nu met voor 100/150 en achter 110/150

Mijn idee op zon stang is eigenlijk dat hij er bij circuit auto's meer is voor hoge snelheden en rechtuit rijden, dat hij dan stabieler op de weg ligt en dat je minder snel last heb van zijwind etc, het is wel nadeliger in de bochten.

in de bochten wil je namelijk dat de wielen aan de grond blijven en niet dat als de auto een rol moment krijgt hij de wielen mee op tilt.

Het volgende heb ik in de jaren ondervonden !
Auto zonder voor en achter stabilisator: auto is neutraal in de bochten voor en achter glijden even snel.

Achter niks voor een stabi, is meer onderstuur en dus minder grip.
voor niks en achter een stabi is meer overstuur en dus minder grip.
auto voor en achter stabilisator, slip gedrag is neutraal maar veel minder als zonder stabi's de auto nijgt op 2 wielen door de bocht te willen.

Doe er mee wat je wilt, het zijn maar wat tips
Dit is altijd een vreselijk discussie punt, maar ik heb het zelf aan de lijve ondervonden.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote