Omdat ik toch geen carnaval heb gevierd ben ik weer volop met de kever bezig geweest. De week voor de carnaval was ik er ook al aanbezig geweest. Ik heb toen de dropped extensions gemonteerd. Om dit te doen moest ik wel het onderste ophangpunt van de aandrijfasbuis slijpen.

Hierna kon ik de dropped extensions zo monteren, wel moest ik nog een klein reepje van de torsieplaat afslijpen omdat ik anders de aandrijfasbuis niet op z’n plaats krijgen.

Tijdens het weekend van carnaval kon ik me toen bezig houden met het bovenste ophangpunt. Ik had hier een beugeltje voor bij gekregen maar kwam er snel achter dat dit niet paste. Toen ik ging navragen bij de gene waar ik het van gekocht had zei hij dat ik een stuk uit mijn binnen scherm moest slijpen. Omdat ik dit liever niet doet ben ik er nog eens goed naar gaan kijken en gekeken of ik het beugeltje niet om kon draaien.

Ook hier kwam ik snel van terug omdat ik er achter kwam dat ik de poot onder z’n druk in de richting van de beugel moest duwen dat ik dit ook geen optie vond. Hierdoor zag ik ook dat, zoals mij was uit gelegd met het weg slijpen van me binnen scherm, de poot helemaal niet had gepast.
Hierom heb ik zelf een beugel gemaakt waardoor de poot onder minder druk komt te staan en een stuk rechter komt te staan. Op de foto is het nog niet de definitieve beugel omdat ik morgen of woensdag eerst wil testen of het wel kan. Dan ga ik lucht op de poten zetten en kijken welke beweging ze maken en of ze iets raken. Hierna maak ik definitieve beugels en monteer ik de poten definitief.

Het enige wat ik dan nog moet doen is een langere handrem kabel monteren omdat de oude te kort is geworden door het monteren van de dropped extensions. Deze hebben namelijk de aandrijfas en remtrommel naar boven gebracht waardoor de handremkabel aansluiting van de trommel precies midden voor de torsie plaat zit. Ik ga van de week weer verder en zal dan weer een updatetje doen.