View Single Post
  #8  
Old 24-02-2012, 17:42
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

1 op 13,5!! Ongelofelijk! Dan rijdt je vast met de originele turbodruk van 0,6 bar?

Mijn Passat 1600GTD rijdt met alles, maar dan ook alles maximaal gezet nog steeds 1 op 20.
Dus, 1,5 bar turbodruk, intercooler, brandstofpomp op de rookgordijnstand en grotere verstuivers.

Toen heb ik een keer de pomp armer gezet en wat denk je? 1 op 17 ofzo....

Het probleem met die oerturbo's uit de 70 en 80er jaren is en blijft het trage opspoelen. Vandaar tegenwoordig ook die lichte, kleine VNT turbo's met leidschoepen en weet ik wat nog meer, die hebben zowat stationair al turbodruk.
De LDA kegel wat verdraaien of scherper maken, kan best wel es positieve invloed hebben, ja. Die roetstop gewoon per kwartslag wat verdraaien en testen, lijkt me.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote