View Single Post
  #1  
Old 06-03-2012, 17:22
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default Golf 1 gti pirelli 2000e oettinger

Goedendag allemaal

Ik zal me eerst ff voorstellen.
Ik ben dus Mo en ik kom uit Zwolle en ben 25 jaar jong en ben Turks van afkomst. En helemaal gek van vw. Het begon allemaal toen ik 13 was en me vader aankwam met een nieuwe 2dehandse auto. Het was een golf 1 gti pirelli 4 deurs. Toen was ik jong en zei ik nog tegen mijn vader wat is dit voor een lelijk vierkant lucifer doosje. Maar na een tijdje wen je eraan en na een tijdje wil je hem niet meer weghebben. De 4 deurs gti werd nooit gebruikt en ging dus een stalling in met meerdere auto's stuk of 20. Na een aantal weken tijdens ontbijt ging de huistelefoon ring ring. En wat blijkt nou de hele stalling was weggefikt en daar gaat je golf 1 pirelli 4 deurs wat ook nog schaars is. Nou wou ik persee weer een golf 1 gti na echt lang zoeken en veel verotte auto's tegen te zijn gekomen verder gaan zoeken. Toen een advertentie gevonden van een golf 1 gti 16v vlak voor de grens. We zijn erheen gereden met me vader. Me vader bekeek de auto maar ik ben altijd nieuwsgierig en begon de grote schuur te bewonderen en ik zag in een hoek een halve witte golf 1 dus ik riep me papa. Het beviel hem meer dan de 16v. En hebben we de witte pirelli maar gekocht. Er zaten heel veel facturen bij. Er zaten veel papieren van oettinger bij maarjah op zo'n leeftijd zegt oettinger mij dus niks was al blij met de golf 1. Na een tijdje ga je onderzoeken wat is oettinger nou. Na een kleine onderzoek kom je al snel te weten dat er een leuke speciale blok inzit. Het is dus een 2 liter motorblok van oettinger andere zuigers, andere krukas snelle schrick nokkenas met versterkte schrick nokkenasveren. Grote inlaat en uitlaat kleppen. Sachs race koppeling, 2 delige oettinger carterset, Bewerkte inlaat, Bewerkte kop enz enz enz enz
Hier een bewijs dat hem om een echte oettinger gaat




Er staan alle gegevens op welke bougie welke olie hoe hij afgesteld moet worden wat er allemaal aan gedaan is enz enz

In de Ijsselhallen in zwolle had je elk jaar een auto beurs. Ik had toen heldere meuk gekocht zoals knipperlichten koplampen met kruis enz enz




Hier zie je dus het heldere meuk erop maar dit is echt jaren geleden Daar is nu wel verandering in gekomen dus gewoon originele koplampen met witte originele knipperlichten

Op een gegeven moment begon de bekende plekken te rotten wielkastranden reserve wielbak en de dorpels. Hij heeft daarna heel lang in een garage gestaan en niks meer aangedaan. Maar daar moest verandering in komen. Dus zijn we begonnen om het motorblok eruit te halen. De voorfront was verot. Dus die er maar uitgehaald alle puntlassen uitgeboord en netjes gemaakt. Heb bij Arie in leuvenheim een originele voorfront opgehaalt. Maar die was uitgezaagd via de chassibalken en stuk van het binnenspatbord maar dat moet allemaal weg zodat je het netjes pas kan maken. Heb geen foto's van het slopen maar wel toen het voorfront net klaar was en alle laspunten geslepen










Owjah wat ik vergeten ben is toen ik net mijn rijbewijs had ben ik naar heerde gereden met een vriend en een setje opknap bbs rm gekocht waar ik de randen heb ontlakt nieuwe chromen boutjes en de randen van heb gepolijst

De bbsjes staan er nu zo bij hoogglans zwart gepoedercoat met originele 2 inch randen en rvs vergulde boutjes roesten dus niet dus rondom 8j




Achterwielranden waren ook verot dat kwam door de wielkastvebreder aangezien daar veel water tussen gaat zitten en het metaal dus weggaat rotten. Hup nieuwe erin




Randen zijn ondertussen al strak gemaakt en gespoten met grondverf nog geen foto van
Reply With Quote