View Single Post
  #1  
Old 18-03-2012, 11:55
Frieser's Avatar
Frieser Frieser is offline
VW Guru
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 811
Default Freezzr II: '65 13 raams Deluxe Bus

Hoi, hierbij mijn laatste project, zal proberen de vorderingen bij te houden. Heb weinig tijd gehad het project hier te plaatsen maar vandaag is het gelukt Ik ga niet mega-snel maar geniet wel dubbel van het klussen

Tijd terug mijn oude bus verkocht omdat de drang naar een T1 niet meer stoppen was...

'Oude' bus:



En de nieuwe, een '65er 13 raams spijlbus:

'Nieuwe' bus



Idee is om de bus te houden zoals 'ie is (patinaaa) maar wel verder wel bestand tegen ons klimaat. Dingen die ik fix probeer ik zoveel mogelijk te fixen zodat je het niet kunt zien. Maar het moet wel prettig blijven dus ander motortje, remmen, etc. liggen wel in de planning.

Heb destijds van Sixpack zijn oude interieurtje overgenomen en ben dat rustig gaan inbouwen:

Interieurshotje:



Oude zijdeurbekleding:



'nieuwe' zijdeurbekleding. Deze had nog niet de chroomstrip, die heb ik gepoetst en overgezet:



Toen van binnen even flink schoongemaakt, bleek allemaal oude lijm op te zitten die de boel goed geconserveerd heeft :

Voor:



Na:



Toen de motor eruit gehaald en motorruimte schoongemaakt... had een kolonie muizen in die bus geleefd ofzo, ik kwam overal houtsnippertjes tegen :roll:

Van dit:




Naar dit:



Ondertussen de remmerij gemaakt en de conversie van 6V naar 12V gedaan....

Daarnaast nog een set banken kunnen kopen voor een walkthrough bus in salt en pepper... Paste precies bij wat ik aan deurbekleding gekocht had, super!




En toen werd ik pappa en gingen dingen een stuk langzamer dan gewenst...

http://3.bp.blogspot.com/-wYhhTiDQX...00/DSC_0294.JPG

Ondertussen een hoop dingen gedaan, veel rubber vervangen her en der, motortje gefixt en bezig een andere te bouwen, etc.etc. en hier de laatste update:

Kleine update aan dit slow moving project :lol:

Deluxe trim gepolijst:




Bijna helemaal gepoetst/gewaxt:




Bijna alle motorspulletjes binnen om het 1600'tje te bouwen:




Nu nog de baklekkerij, schakelstang-oogje en stukje laswerk doen en dan dat kenteken halen

Deze week maar ff een afspraak plannen bij de
__________________
Like Freezzr op Facebook!
Reply With Quote