EV: 112PK bij 5500 toeren
PB: 112PK bij 5400 toeren
PF: 107PK bij 5400 toeren
EV: 153Nm bij 3500 toeren
PB: 159Nm bij 4000 toeren
PF: 157Nm bij 3800 toeren
EV: K-Jetronic injectie
PB: Digifant 2 injectie
PF: Digifant 2 injectie
EV: Geen katalysator/lambda
PB: Geen katalysator/lambda
PF: met katalysator + lambda
Persoonlijk zou ik het blok NIET ombouwen na motor carburateurs, zo`n PB is snel zat. Het digifant elektronische injectiesysteem is zeer betrouwbaar en zuinig. Daarnaast denk ik niet dat je niets of nauwelijks iets gaat winnen met motor carburateurs op dit motorblok. Behalve een hoop afstel werk, een hoop gezuip, en een motor die zich niet aanpast aan alle condities.
De ombouw van een K-Jetronic motorblok kan ik begrijpen, de spinnekop zorgt vaak voor problemen. Ik zelf groot digifant(2) fan, de combinatie met de 8v motor is zeeeeerrr betrouwbaar en lekker zuinig.
Wil je sneller, klap er een bolku chip in icm met een scherpe nokkenas. frisse motor rijd dan zo een KR voorbij, zuiniger wordt hij er dam uiteraard niet op
