
14-04-2012, 07:14
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
|
|
als je al zoveel problemen met het blok hebt gehad met die carburator dat die zo enorm begint te rammelen, denk ik dat die de boosdoener is van alle nieuwe problemen oa je uitlaat die scheurt.
hang eens een voltmeter op een sigaretteplug en laat die continue inzitten terwijl je rijd (je kan van die toestelletjes kopen die temperatuur, accuspanning en nog een hoop rommel meten, kost echt niks)
Als de motor begint te rammelen, meet dan je spanning eens op je sigaretteplug. mogelijk heb je ergens een kortsluiting in de kabelboom. als de spanning op de kabelboom wegvalt, valt ook die spanning weg in je ontsteking.
met draaiende motor begin je eens aan je kabelboom te trekken, vooral de delen waar je ontsteking zitten (bobine).
je hebt een extra massakabel getrokken naar, blok. al eens naar de pluskabels gekeken??? (dynamo naar accu, accu naar kabelboom).
ik heb ooit eens rare kuren gehad met mijn capri, al rijdend knallen en stotteren vollop, ga aan kant, alles werkt goed. begin te rijden, weer miserie.
ik ben uiteindelijk met een half gesmolten kabelboom en zwaar tikkende motor thuisgekomen. cilinderkop volledig kapot van het pingelen.
bleek het connectortje naar de bobine rot te zijn. als ik rijd, dan trekt de motor iets scheef onder de motorruimte omdat die vermogen moet leveren. die spanning was genoeg om slecht contact in de ontsteking te krijgen. motor valt stil, doordat die stilvalt kanteld die terug, ontsteking kreeg weer spanning, motor sloeg weer aan .....
toen ik de cilinderkop demonteerde vond ik het probleem. ik kwam aan de kabel, die kabel had ik mee, connector bleef gewoon zitten
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|