Thread: Mk3 1.6 --> Vr6
View Single Post
  #4  
Old 16-04-2012, 17:02
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

En we gaan weer verder

Hier is de kachelmotor en bedrading weer voor een groot deel gemonteerd, dus het dashboard enzo kan weer terug gebouwd worden



De klote kabelboom was echt afzien om alles weer goed te krijgen.

Ondertussen ook maar eens begonnen aan het reviseren van het VR6 blok.
Het blok is compleet uit elkaar gegaan, maar dan ook echt helemaal
Cilinders opnieuw gehoond (geen stootranden dus opboren was niet nodig) nieuwe krukaslagers, drijfstang lagers, zuigerveren noem maar op.

Het blok moest gewoon in nieuwstaat zijn. Via het VR6 forum ook even een setje Kent Cams 264graden nokkenassen op de kop getikt



Hier staat het blok alweer voor een deel in elkaar. Ook de cilinderkop is uiteraard gereviseerd.



Boven de originele nokkenassen, onder de Kent Cams 264 graden.



Het begint al ergens op te lijken De bak schakelde nog goed, dus deze is niet gereviseerd. Alleen de schakeltoren heb ik gereviseerd want hier zat aan alle kanten speling op.



Gelijk even een spaghetti spruitstuk besteld.
Verder ook de rest van het uitlaat systeem nieuw besteld.

We hebben bewust gekozen voor een origineel uitlaatsysteem, omdat het geluid van een VR6 sowieso al goed te horen is. Alleen de originele vlammendover is weg gelaten.

Planning is ook dat er nog Bonrath Powerrohr op komt icm een K&N powerfilter. Door het spaghetti spruitstuk en de scherpere nokkenassen wordt het uitlaatgeluid sowieso erg mooi
Reply With Quote