
23-04-2012, 08:40
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Jul 2010
Posts: 195
|
|
Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Waar dienen al die relais' voor, en waarom zit er een bovenop terwijl er nog veel relaisvoetjes open zijn ?
O ja, en heeft er misschien iemand een elektrisch schema van de '84-er diesel ? Ik heb er een van een benzineversie, maar daar lijkt alles wel anders (nummering, draadkleuren, enz.).
|
Relais 43 = voor de weergave van de koelvloeistoftemp, gaat bij een oud type zekeringkast/kabelboom nog buiten de zekeringkast om
Relais 21 = knipperlichten
Relais 19 = ruitenwissers voorruit, door deze te vervangen door 99 heb je ook interval
Relais 20 = ruitenwissers achterruit
Relais 18 = x-relais/arbeidsrelais
Relais zonder nummer = brandstofpomp
http://www.vw-club.ru/service/manuals/A2_1/1081-12.pdf; link met elektrische schema's
http://www.a2resource.com
Quote:
Originally Posted by NickyMKII
Nee, dat is G12 naar mijn weten, die rood achtige vloeistof, precies hoe bumper83 het uitlegt 
Blauw of groen water kan idd schadelijk zijn voor pakkingen e.d. (G11)
|
Lariekoek. G11 is tot 1997 door vw gebruikt. G11 en G12 mogen alleen niet gemengd worden, zorgt voor een reactie (bruine drap). Vandaar G12+, idiotproof
__________________
Cars:
VW Golf V 2.0 TDI '07
VW Golf II 1.8 GTI 8V '89
Past:
VW Golf IV GTI 20VT '99
VW Polo 86c Steilheck 1.0 CL '87
VW Polo 9N 1.9 SDI '04
VW Golf I GL 1.1 '78
Toyota Corolla XLI 1.3 16V '95
Ford Fiesta Flash 1.3 '94
|