View Single Post
  #19  
Old 28-04-2012, 14:15
Beukers Beukers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Als ik het zo van de foto's moet zeggen dan zijn het CBR of R6 carbs, maakt voor dit doel niet veel uit. Pim van DUB-Detail (forumsponsor) raad voor een 16V wel grote carbs aan, liefst 40mm of meer, ik ben assistent bij een 16V project en ga bij die motor voor Blackbird of R1 carbs.
Waarom voor een 9A kop is gekozen weet ik niet precies, even kort door de bocht heeft (volgens mij) ten opzichte van een KR
een ABF een langere slag
een 9A een grotere boring

Het kan dus zijn dat jou KR voorzien is van wat grotere zuigers en dat ze kop van een 9A gemonteerd hebben, hopelijk hebben ze dan de KR nokkenassen mee genomen want dan heb je met een goeie afstelling een leuk bommetje in het vooronder...



Die grote Carbs was ik inmiddels ook achter gekomen. Ik ben al op zoek naar een ander setje, Mijn voorkeur gaat uit naar een setje van de R1.

Die grotere boring klinkt me als muziek in de oren lol. De motor gaat op termijn toch helemaal uit elkaar, om hem weer helemaal opnieuw op te bouwen. Zodat deze weer in topconditie komt. Omdat jij betrokken bent bij een vergelijkbaar project? Is daar ook ergens een draadje van? Ik ben eigenlijk nog opzoek naar een draadje waar bij staat wat ik verder nog allemaal aan materiaal nodig ben.

Verder zal ik binnenkort foto's maken. Het project ligt nu weer even stil, omdat er iets tussen gekomen is wat ook erg leuk is. Mijn vriendin gaat ovalracen met een Lancia Nuovo Delta 2.0 16v. We wonen in Ter Apel en daar word deze sport beoefend op een mooi asfaltoval. De lancia moet wedstrijdklaar geprepareerd worden en dat heeft nu even prioriteit. Daarna is er weer tijd voor mijn MK1. En ondertussen help ik men maat met het opbouwen van zijn MK1 G60 en zo blijven we bezig met auto's
Reply With Quote