View Single Post
Old 10-05-2012, 22:42
casss casss is offline
VW Addict

je kunt alle naden afplakken, zoals tussen motorkap en spatborden,
deels van de grille ook (voor zover dit gaat, maar erg heet zal hij niet worden met kalme rijstijl) aan de onderkant de auto zo vlak mogelijk maken, zodat lucht zo makkelijk mogelijk erlangs strooms, door bijvoorbeeld een grote plaat er onder te schroeven, verder dingen die je niet gebruikt demonteren, zoals achterbank, reservewiel en gereedschap, achterruitenwissermotor en wisser, telkens halfvol tanken, scheelt altijd weer 25 kg, maar, als ik elke dag 250 km rijd voor m'n werk zou ik toch niet graag met m'n wielen op 2.6 bar rijden. Dit scheelt toch serieus veel in de remweg in noodgevallen, en elke meter is daarbij natuurlijk belangrijk, zeker gezien je in een auto rijdt die niet met 20 airbags en een moderne kreukelzone is uitgerust en de autos voor je mogelijk veel sneller kunnen stilstaan.
Qua bandenmaat heb ik zelf gedacht aan 165/65/14 michelin energy saver, volgens mij zijn die ideaal. Let er trouwens wel op dat je met een andere bandenmaat niet alleen een afwijkende snelheidsmeter krijgt maar dus ook een afwijkende kilometerstand. Om dat te vergelijken kun je bijvoorbeeld 100 op de gps rijden, en dan de tellerstand noteren. Dat geeft je de verhouding tussen werkelijke kilometers en afgelezen kilometers. Als je dit ook met een andere bandenmaat doet, kun je de verschillen onderling dus verrekenen, waardoor je op betrouwbaardere gegevens uitkomt.
Reply With Quote