View Single Post
Old 11-05-2012, 18:48
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

mja, gaat gewicht zoveel maken?
reservewiel haal ik er liever niet uit, als ik 130km van huis lek rijd heb ik meer kosten dan wat ik bespaar. een bus water en olie heb ik ook reserve, achterbank blijf ik ook nodig hebben. ik kan de accu verkleinen, hoedenplank verwijderen, andere lichtere wielen en dat zal het zowat zijn.
halve tank rijden, tja, als ik elke dag ga tanken dan

banden op 2.6bar maakt niet uit, heb 13" banden genoeg liggen. die gaan eerder kapot van ouderdom, dan van slijtage.
vroeger reed ik met een opel ascona 1.6 en die reed op 185/70R13 banden op 2.8bar. nooit problemen gehad om te remmen en na 40 000km waren de banden nog steeds goed.

volle lichtere velgen is misschien een idee. groter bandenmaatje zodat ik minder toeren draai lijkt mij de beste optie tot nu toe (bespreken ze ook in die websites, veranderen van de 5de versnelling zodat de toeren zakken).
koeling afdekken lijkt mij niet zo goed. carterplaat onder de motor heb ik al. dus heb al geen aerodynamicaverlies van de motor.

pomptiming veranderen geen optie?? bij mij dodge heb ik de onsteking op LPG zoveel veranderd dat die nu zuiniger rijd op lpg dan op benzine. nadeel is wel dat die op benzine gewoonweg niet meer kan rijden.
dus misschien met de pomptiming iets te doen? die snelstart half intrekken ofzo geen optie?? ramair steken?
LPG injectie heb ik ook al gezien om zuiniger te rijden en meer vermogen te halen.

had eventueel al zitten nadenken om een golf 1.6/1.8 LPG aan te schaffen. als ik die rond de 5liter krijg, aan 0,67€/liter is dit maar 3.3€/100km.
nu met deze diesel zal ik ver op de zuinigste limiet zitten en kost me nog steeds 3,99 x 1,42€ = 5.66€/100km
op 50 000km is dit 2833€ op diesel, en 1675€ op LPG.
als ik een 2de golf heb, kan ik daar wel de hele achterbank, deurpanelen, tapijten enzo uit verwijderen. en dan blijft deze diesel dan de gezinswagen
Reply With Quote