View Single Post
  #13  
Old 11-05-2012, 21:19
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

en ik zeg altijd:
electriciteit is om op te koken,
diesel om je huis mee te verwarmen,
benzine om onderdeeltjes te ontvetten,
en methanol om mee te rijden.

men dodge bolt al vrolijk 320 000km op gas rond en niks van problemen ermee, ga voor de zoveelste keer men gastanken verwijderen, laten herkeuren en installatie vernieuwen (moet elke 6jaar).

zo een golf zal er ook wel kunnen op rijden als de boel goed is afgesteld. meeste mensen stellen de boel af voor benzine en dan rijd die idd half op lpg ook (trager en meer verbruik). als je die goed afstelt op gas, heb je geen problemen, maar kan je ook niet meer op benzinerijden. een 3de groep maakt een compromis waarbij de auto zowel op gas als benzine normaal rijd.

en motor die zuiver op gas rijd en met aangepaste ontsteking rijd heeft veel minder olieverversing nodig, iets sneller bougies en ontsteking afstellen en heeft een perfecte waterkoeling nodig. als dan niet met een flashlube systeem of je (alu) kop te beschermen. de dodge rijd zonder en heb nog geen problemen met kleppen of kop na al die jaren.

t ding is, ik moet nog altijd eens een auto vinden in belgie die 'deftig' naar lpg is omgebouwd en niet zomaar een verdamper eraan en een gat in de luchtfilterdoos of carbu waar deze op aangesloten zit. je moet een deftige LPG mixer monteren, goeie verdamper, ontsteking fijnstellen ...
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote