View Single Post
Old 12-05-2012, 20:15
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

ben een beetje aan het strippen geslagen en heb er maximaal een 50kg uit gekregen. achterbank is helemaal zo zwaar niet. k dacht een 11kg, 14" reservewiel vervangen door 13" wiel (1kg winst), wat bussen water en olie eruit (12kg winst), subwoofer eruit (25kg winst).

heb ook ff gekeken wat een capri alu velg (11kg) weegt tov een staalwiel (14kg). k zou daar 3kg per wiel mee winnen. op 5wielen zou ik maar 15kg winnen. volle wielen zou idd wel kunnen helpen, hangt ervan af hoeveel luchtverplaatsing deze wielen veroorzaken (heb je dat trouwens niet nodig om de remmen te koelen???

accu valt nog het meeste mee te winnen, ruitensproeierreservoir halfvol houden (toch ook 2kg).
verlagen... daar denk ik niet aan, veel teveel ambras met de keuring hier dan. trouwens zoveel zal het aan de aerodynamica niet doen, door al <100 te rijden ipv 120 spaar ik al veeeel meer uit.

benzinetank leeg laten zou ook al wat besparen, maar dan moet ik wel bijna elke dag tanken => starten en optrekken aan tankstation zal wss meer kosten dan hetgeen ik bespaar. men autoradio ga ik nog vervangen door een nieuwe mp3 speler (scheelt ook wat gewicht + alle CD's die ik niet hoef mee te zeulen).

zitten er verschillen in het gewicht van diverse golfs? bv vroegere jaren, latere jaren..., bepaalde modellen van zetels die lichter zijn?

servo heb ik niet, abs heb ik niet, dus dat gewicht heb ik al nie
Reply With Quote