Thread: Die Zufahrt
View Single Post
  #64  
Old 24-05-2012, 14:58
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

Helaas zit de andere aandrijfas nog steeds muurvast (moer er wel af maar krijg hem er niet uitgetikt met de hamer).

Verder ben ik erg blij met mijn verjaardags-kadootje dat ik van Mauser35 heb gekregen.
De plaat achter de rembekrachtiger van een passat die ik nog miste om het allemaal te laten passen met passat VR6 pedalenbox en hydraulische koppeling enzo.




Dus deze week even wat gepast en gemeten en uitgetekend om vervolgens een gat in mn schutbord te zagen .
Zat een beetje te dubben hoe ik dat netjes ging doen, en uiteindelijk heb ik gewoon wat gaten geboord in een rondje en met een los ijzerzaagbladje de rest netjes afgezaagd.

Hier zie je 1 gat linksboven waar een bout doorheen moet, en het eerste gat om het rondje te maken


Gelukkig komt dit straks allemaal uit het zicht, want ik heb alleen maar vierkante metaal-vijlen en kun het dus niet veel netter afwerken dan dit:



En gelijk even in de zinkspray gezet om roesten te voorkomen.



Helaas kwam ik erachter dat ik de verkeerde hoofdkoppelingscilinder heb (van een golf3 ipv passat) dus kan vandeweek die cilinder ook nog even bij Maus gaan halen .

Trouwens nu ik toch aan het bedanken ben voor verjaardagskado's: Jappie, jij ook bedankt voor die stapel PVW's

Vandaag mn velgje eindelijk een opgehaald bij Korst,
Hij heeft ook gelijk de banden van de rest van de velgen afgehaald.
Een collega van me gaat de naven uitdraaien, maar twijfel hier nu over.
Die kerel bij korst vertelde namelijk dat bij een normale draaibank het erg lastig is om een wiel in de klemmen in zn klauwen, en de kans dat hij doorschiet of eraf schiet erg groot is en daarmee je wiel naar de knoppen is.
Maar hun hebben zelf andere klauwen laten maken waarmee dit niet het geval is.
Nu doet die collega van mij het gratis, maar daarmee kan goedkoop natuurlijk ook ineens duurkoop worden.
Iemand hier ervaring mee of het goed te doen is op een 'normale' draaibank?
Hij werkt bij een bedrijf waar ze doen kotteren dus ga er wel vanuit dat hij erg handig is daarmee.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote