Quote:
Originally Posted by casss
Dit is misschien makelijk te meten:
2 blikken met 1 liter diesel op 2 nauwkeurige weegschaaltjes zetten.
1 blik zo laten staan
1 blik 1,5 promile aceton toevoegen.
Indien het nominale gewichtsafname hetzelfde is, vervliegt de aceton niet
Is de nominale gewichtsafname anders, dan vervliegt de aceton wel.
|
naar wat ik gelezen heb, zou aceton in een benzinetank niet kunnen vervliegen. omdat de tank zelf dit verhinderd. in de tank zou een evenwicht zijn tussen brandstof en brandstof dampen. hoe leger je de tank rijd, hoe meer damp erin komt te zitten. gemengd met lucht die langs de ontluchting komt.
brandstofdampen zouden niet ontsnappen langs de ontluchting.
immers, je aceton bus komt toch ook niet onder druk te staan in je werkplaats (in tegenstelling tot benzine. als je benzine in een fles halfvol zet, trekt de fles na enige tijd bijna vacuum).
hoe dit nu met diesel zit, weet ik ook niet.
de aceton zit er nu in, en mijn eerste ervaring zijn ermee gedaan.
trekkracht: ... nog altijd even tam als ervoor

. net op men doos gekregen van een dikke iveco.
t was toch weer eens tijd om de uitlaat proper te blazen, dus ff 0-100 alles eruit gehaald.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be