Zoals sommige misschien al gelezen hebben in het voorstel topic heb ik vorige week mijn eerste Golf mk1 gekocht(tevens ook mijn eerste volkswagen ooit).
Nu gingen we er natuurlijk vanuit dat er nog verschillende dingen gedaan moesten worden aan de auto en met name de roestplekjes.
Hiermee willen we gaan beginnen. Zodoende hebben we eens rond gekeken naar de mogelijkheden om de roest te behandelen met spul zoals, fertan, noverox etc. Hier zijn echter de meningen over verschillend. Zijn er hier mensen ervaring met dit spul?
Aangezien dit mijn eerste auto is waar ik zoveel mogelijk zelf aan wil gaan doen is mijn vraag ook, wat is de beste manier om de roest aan te pakken? Waar het nog te redden is natuurlijk. Opschuren, fertan/noverox erover, laten drogen, nogmaals erover, laten drogen, opschuren, primer, lak? En met welke korrel opschuren?
Alvast bedankt voor de reacties.
Hieronder een paar foto's van de plekjes die aangepakt moeten worden
Dorpel
Links achter
Rechts voor
Nog wel meer plekjes te vinden maar nu even geen foto's van.
Zo staat de golf er nu bij. Rode velgen met 'whitewalls' eraf en golf 3 staal erop. Dit zal nog gaan veranderen naar verbreedstaal maar eerst andere dingen aanpakken.