Ik was me bewust bij het vooraf keuren van de APK in November vorig jaar dat de buitenste ashoes gescheurd was, heb daarna zo min mogelijk gereden hoogstens een paar 100 km.
Ik heb zanderige wegen etc. vermeden om op te rijden. Kan toch zijn dat hij niet goed is, ik heb zelf toch sterk het gevoel dat het de wiellager is , maar vind het wel toevallig dat dit geluid optrad terwijl de ashoes gescheurd was.
De voorste remblokken zijn vorige zomer vervangen, toen was de ashoes nog niet door.
Aan de rechterkant is wel de homokinetische as vervangen aangezien de eerste eigenaar rechtsvoor een aanrijding heeft gehad.
Dit is lang geleden in 1993, 5 maanden na de aankoop van de auto al vervangen door de VW garage onder garantie.
Ik probeer via een kennis die een VW monteur kent te laten onderzoeken wat er nu precies aan de hand is. De wiellager zelf is bij de betere automaterialenzaak voor rond de 80 euro te krijgen. Kreeg daar wel te horen dat je speciaal gereedschap moet hebben om de wiellager te kunnen plaatsen. En dat het zeker 1 1/2 a 2 uur duurt om het geheel te vervangen, auto moet daarna ook uitgelijnd worden.
Kortom weer een aardige ingreep, die naar ik inschat als je het laat doen tussen de 150 a 200 euro kost als je dit laat doen bij de garage.
In iedergeval moet het binnenkort gerepareerd worden aangezien ik wegens het lawaai langzamerhand steeds meer mijn radio harder moet zetten