View Single Post
  #6  
Old 06-06-2012, 12:50
Doebie Doebie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 135
Default

Vandaag ook gelijk gaan informeren op de technische keuring te mechelen voor de juiste info.

De station chefs vertelde mij het volgende :

Wagen bezit alle nodige documenten voor de invoer keuring of voor keuring als oldi.

Daarbij de wagen 25j oud is:

keuren als oldtimer : gewoon zo voor rijden met deze banden maat. En keuren als oldi.
Wordt niet naar de velgmaat/bandenmaat gekeken. Lichten hoeven niet te werken of geregeld te zijn daarbij een oldi snachts niet mag rijden. Gevarendriehoek en fluo vestje nodig.
Krijgt dan een belgisch inschrijvings bewijs maar gelieve ook de Fahrzeugbrief te kopieren alvorens naar de keuring te gaan. omdat je deze naderhand moet inleveren.

Dagelijks keuren mits afspraak op technische keuring : wat moet er dan gebeuren -> 4andere wielen en banden met juiste bandenmaat (heb een document van belgie met welke maat er exact opmoet. Dan is de wagen gekeurd voor dagelijks gebruik.
Je kan ook eerst oldtimer keuren en achteraf dagelijks of andersom. Dat is geen enkel probleem.

Auto technisch nazien voor keuring (remblokken voorraan,alternator riem en luchtfilter zijn reeds vervangen. Aandrijfashoezen zijn oke, rubbers ophanging zijn oke.)

Invoeren van Belgie naar een ander land : identiek het zelfde. Daar heeft het enig belgisch keurings bewijs niets mee te maken.