
16-01-2004, 10:47
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
|
|
Witte rook uit de uitlaat, geen water in het koelvloeistofreservoir, blokje is verder droog, geen vloeistoffen op de grond
Tada: koppakking!
Ligt zeker een naar voren gekanteld 1300 blokje in?
Maar goed: Doordat ie goed warm is geworden (eindje rijden?) is er flink wat druk opgebouwd in de water-kringloop (das normaal), maar waarschijnlijk stond ie al een tijdje stil, maar 't is zowieso niet meer de jongste,.. toen gaf de koppakking de pijp aan maarten!
Vanaf waterkanaaltje doorgeslagen naar 1 van de cylinders. Gebeurt ook vaak als de auto 'warm/heet' word weggezet: druk in koelwatersysteem blijft ff hoog, maar er is geen tegendruk vanuit de cylinder..
Als je er nu water in gooit, en start, gaat t water borrelen van de gassen die dan de andere kant op stromen (vanuit cylinder water-systeem in)
Koppakking vervangen en gas erop. Niet luisteren naar ANWB meneer.. Koppakking vervangen kost je (als je alles zelf doet) hooguit 200 euri, en das dan INCL. kleinmateriaal, vlakken, kopbouten, nieuwe olie, nieuwe koelvloeistof :-)
__________________
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|