View Single Post
Old 19-06-2012, 19:30
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Motor is een nieuwe krat-motor. Een krat-motor is best wel populair in de US en wordt daar veel verkocht voor hotrods etc. De aftermarket is dan ook een belangrijk onderdeel van merken zoals Chevrolet en Ford etc. Het is zelfs zo dat je zelf een nieuwe V8 kan samenstellen bij Chevrolet zelf. Er zijn zelfs speciaal ontwikkelde motoren met 6 kopbouten per cilinder en CNC-gefreezde cilinderkoppen voor sportdoeleinden die niet terug te vinden zijn in de productie-auto's. Zo is er zelfs een LSX blok met een fabrieksopgave van 2300bhp

Ik denk dat dit momenteel toch wel 1 van de beste motoren-serie (LS + LSX) is die op dit moment gebouwd wordt. Iedereen is druk bezig met hightech dingetjes met zo veel mogelijk kleppen enz, maar deze motor blinkt uit in zeer goed gebouwde eenvoud.
Door zijn eenvoud is hij ook erg ligt en heeft veel minder massa in beweging te zetten en klimt daardoor dan ook snel in toeren. Er wordt veel mee geracet en is ook in veel kit-cars terug te vinden zoals de Ultima GTR, die officieel snelste straatauto is.

Filmpje van baanrecord uit Top Gear

Er zijn zelfs vliegtuigen met deze motor wat wel wat zegt over de betrouwbaarheid

Mijn Motor is een LS2 en heeft origineel 367pk met een koppel van 508NM
Met wat aanpassingen zoals waar ik mee bezig ben kan er zo'n 500pk uitgehaald worden, maar is voor mij echt niet nodig en ben blij met zo'n 450pk. Zoals je in het grafiekje zien kan ligt het koppel ook erg vlak

Zo kreeg ik hem binnen:

Prijs leek erg mee te vallen, maar koste maar liefst 1500 Euro extra alvorens ik hem thuis had staan. Hij heeft mij dan ook 5700 Euro gekost wat op zich meevalt voor een nieuwe motor als deze.
Delen zoals throttle bodies zijn erg prijzig als je weet dat zo'n complete set ongeveer 2700 Euro kost. Daarna moeten er nog delen op zoals de dynamo enz.
De ombouwset voor het inbouwen voor in de 944 heb ik zo kunnen kopen en ben ik zelf in Las Vegas op wezen halen

Even een voorbeeld van hoe je crat-engines kopen kan

Linkie naar mooie Crat-engines
Nog zo'n linkie met veel mooie motoren
Reply With Quote